Vernieuwing digitale klantcommunicatie uitvoeringsorganisatie CAK
Voortaan kunt u een taalkeuze maken in Mijn CAK
18-11-2025
Woont u in België of Duitsland? En werkt u als grensarbeider in Nederland of krijgt u een pensioen of uitkering uit Nederland? Dan bent u en/of zijn uw gezinsleden in Nederland ingeschreven bij uitvoeringsorganisatie CAK. U bent bijvoorbeeld een verdragsbijdrage verschuldigd aan het CAK. Het CAK biedt sinds een jaar digitale klantcommunicatie via Mijn CAK.
Nieuw in Mijn CAK: stel zelf uw taalvoorkeur in
Via Mijn CAK kunt u nu een taalkeuze maken. Wat houdt de taalkeuze in?
- U kunt kiezen of u naast de Nederlandse versie van de brieven een vertaling wilt. U kunt 1 andere taal kiezen.
- Krijgt u een pensioen of uitkering? U kunt kiezen uit: Engels, Duits, Frans, Italiaans, Portugees, Spaans of Turks.
- Bent u grensarbeider? U kunt kiezen uit: Engels, Duits, Frans, Pools.
- Als nieuwe klant van het CAK maakt u die keuze al op het moment dat u zich aanmeldt, waarbij de standaard instelling op ‘geen vertaling’ staat op het digitale aanmeldformulier. U kunt in Mijn CAK op ieder gewenst moment de taalkeuze aanpassen.
- Als bestaande klant van het CAK verandert er niets maar u kunt de taalkeuze wijzigen in Mijn CAK. Wijzigt u niets, ontvangt u nog steeds de vertaling gekoppeld aan het land waar u woont.